“Mag ik u iets vragen?”

“Ja hoor. Best.”

“Bent u soms meneer Spoelstra?”
“Nee, altijd!”

Vragen stellen en informatie geven. Het lijkt zo eenvoudig en dat is het ook, mits je de juiste vragen aan de juiste personen stelt, op het juiste moment en op de juiste toon. En indien je bij informatieverstrekking de taal van de ontvanger spreekt in plaats van vast te houden aan de taal die je als professional gewend bent te gebruiken en de hoeveelheid informatie afstemt op wat de ontvanger kan verwerken. Maar als je één van deze gesprekselementen vergeet of verwaarloost, dan is de schade soms niet te overzien en kan er onbegrip, verwarring en wantrouwen ontstaan.

In de training “Communicatie is dezelfde taal spreken” gaan we in drie dagdelen ons bezig houden met de communicatie-skills die je kunt inzetten voor het voeren van professionele gesprekken opdat mensen zich gehoord, gezien en begrepen voelen.

De communicatievaardigheden worden zoveel mogelijk overeenkomstig de realiteit getraind op een inspiratievolle en leerzame manier.

Dagdeel 1
“Wat wil je nou?” Communiceren, hoe doe je dat ook alweer?

Het professionaliseren van eigen communicatie-skills; verbaal, non-verbaal.

Dagdeel 2
“Luister naar wat ik zeg!”

Empathisch vermogen als sleutel voor de tone of voice om iemand tevoorschijn te luisteren.

Dagdeel 3
De praktijk
Met een gastacteur praktisch toepassen van communicatie-skills a.d.h.v. casuïstiek en feedback.

De training is interactief en met input van de deelnemers (casuïstiek) wordt een zo realistisch mogelijke, leerzame en inspiratievolle training georganiseerd.

Locatie: In overleg

Datum: In overleg

Vorm: Groep minimaal 6 en maximaal 12 personen

Prijs: Kosteloos

Duur: 3 dagdelen van 3 uur

Docent
Wiggele Wouda, media- en communicatietrainer en docent media en journalistiek bij Hanzehogeschool Groningen

Aanmelden Nieuwsbrief